Loonaq_06Ogos-09November Dapatkan Domain Termurah
Dari NetKL serendah RM29.95 setahun! Beriklan disini

Blog Of The Month: Edisi Februari 2011

54 comments
Assalamua'laikum dan Salam Sejahtera buat Wasabers sekalian.

Sedar tak sedar, kita sudah menginjak ke bulan yang kedua bagi tahun ini; bulan Februari. Moga Januari yang telah berlalu meninggalkan lembaran kenangan yang terindah buat Wasabers sekalian.

Namun, timbul satu persoalan. Bila mengamati tajuk di atas, Wasabers tentu akan tertanya-tanya "BOTM Edisi Januari belum pun diumumkan pemenangnya, dibuka pula BOTM Edisi Februari?".

Sabar dahulu Wasabers sekalian. BOTM Edisi Januari bukan calang-calang penyertaannya. Masih ingat berapa ramai peserta? Masih ingat karangan Wasabers yang menyertainya? Penghargaan bagi pemenang pula, bagaimana? Nah, semua ini mengagumkan. Para krew WSB sedang bertungkus-lumus untuk menghasilkan yang terbaik demi Wasabers sekalian. Jadi, teruskan menanti dengan sabar dan tenang ya..

Baiklah, mari kita teruskan aktiviti kita ini yang hanya 'muncul' sebulan sekali sahaja. Wasabers yang terlepas edisi lalu, kini peluang tiba untuk anda!

Founder WSB tertarik dengan tema 'Cinta'. Opss, jangan salah faham. WSB tidak bermaksud untuk mengaitkan pertandingan kali ini dengan istilah 'Hari Kekasih'. Jangan silap faham okey..

Jadi, BOTM edisi kali ini temanya ialah; "I LOVE WSB"




Kriteria :

Pusingan Satu

1. Wasaber hendaklah mengaktifkan diri [berinteraksi] di ketiga-tiga medium utama WSB iaitu:


Pusingan Dua

2. Panel Juri/Hakim akan membuat penilaian kepada SEMUA Wasaber secara bebas dan umum di ketiga-tiga medium itu tadi. Selepas suatu tempoh masa, Panel Juri/Hakim itu tadi akan memberikan senarai Calon Pemenang kepada Krew WSB. Krew WSB pula kemudiannya akan mengirimkan Emel Khas kepada calon-calon itu tadi untuk meneruskan 'misi' di pusingan yang kedua. Tugasan di Pusingan Dua ini ialah:

Buat SATU [1] karangan yang bertajuk:

WHY I LOVE WSB? / KENAPA SAYA SAYANG WSB? 


Bagaimana, mudah bukan? YA saya tahu Wasabers sekalian cukup teruja sekarang. Tapi sabar dulu! Baca lagi yang ini bah...


Terma dan Syarat Pertandingan :

Pusingan Satu

1. Keaktifan dinilai melalui penglibatan iaitu interaksi yang wujud antara Wasaber di setiap medium. Interaksi ini hendaklah bukan dibuat-buat dan tidak bersifat "SPAMMER" atau sehingga mengganggu sensitiviti umum. Teruskan jelajah anda seperti sedia kala. Cuma yang berubah, anda bertambah aktif dan wujud interaksi sesama Wasaber. Jangan hanya promo blog sendiri untuk dikunjungi tapi sangat jarang untuk berkunjung ke blog Wasaber yang lain. ;p

Pusingan Dua

1. Panjang karangan adalah tidak terhad tetapi sebaiknya tidak terlalu pendek atau panjang untuk dibaca. Font juga perlu jelas kelihatan.

2. Tonjolkan kreativiti anda semasa mengarang dan mengolah cerita. Contohnya, ada gambar yang menunjukkan atau mewakili perbuatan anda dalam karangan itu. Bilangan gambar juga tidak terhad tetapi jangan pula lebih gambar dari perenggan, ehe. Pilihlah gambar yang menarik, sesuai dan kekal sopan serta tidak sensitif.

3. Jika anda ada menyebut nama Wasaber yang lain di dalam karangan, sila garis dan tambahkan pautan ke blog mereka.


Kirimkan karya* anda di SINI

Tarikh tutup penyertaan: 28 Februari 2011



SUDAH BERSEDIA?

Jiwangkan ROMANTIKKAN FEBRUARI ANDA BERSAMA WSB SEKARANG!!!



Nota: Ahli WSB / Wasabers yang baru dalam keluarga WSB kita, kalau tidak faham apa BOTM ini boleh baca Label ini ya.

54 Respon dari Wasaber.

  1. tim says:

    i like terma dan syarat yang pertama dalam pusingan 1 tu

  2. PASS!!kali ni aQ x join ~~~ ♥

    gudluck kpd sesapa yg join.....hwaiting!!

    :s

  3. ui nah ... terpaksa gia mau atur jadual kalau mau ikut pertandingan ni. Tapi cukup mencabar jg.

  4. Zurina J. says:

    mau join! mau join! mau join!
    tp..tp..tp..dptkah ya?
    urm....apapa pun. sy tetap sukung!
    yeha! hidup WSB!!! :q

  5. @Catherine- Apa yang dibingungkan tu Catherine..? Boleh tanya2 bah.. :k

  6. @Mrs.MyGaman BorNeo Mantap persediaan sampai kena atur jadual, ehe :q Rasanya yang mencabar tu masa buat karangan ja. Kalau sama akulah.. :h

  7. @Zurina J. Naah, ni barulah si Zurina bersemangat waja.. :k Apa yang "dapatkah" tu Zurin? Kau hari2 online mesti dapat punya :c

  8. nasib baik sa bukan romantik haha~~

  9. wow..ni kali lah aque beraksi..hahahahaha :m

  10. ~NieZa~ says:

    yihaaaaaaaaa....
    i lop wsb!!
    mari kasi aramati ni botm feb~
    :q
    :c

  11. Zurina J. says:

    InsyaAllah ya Sam... :a
    aku memang mau sangat join...
    ihihih, tp kalo nda dpt pun.. aku tetap sukung sepenuhnya...! Yeeha!!! :s

  12. okie.. sya bingung telampau banyak t&c so sapa2 maw romantikkan february WSB ni.. join laa.. :)

  13. Lina says:

    ok..agak memeningkan kepala ku..semakin lama semakin susah..otak aku yg bekarat nih pun suda susa d pksa..hahaha..jd utk itu aku cuma jadi tukang undi sja la ini kali..

  14. @Zurina J. :q Dari ayatmu ni ja aku rasa aura faham n yakin yang tinggi, ehe.. :k

  15. @.f.ezra talks crap. Ekk, mana yang buat kau bingung ni f.ezra? Manada terlampau banyak T&C tu. Satu untuk Pusingan i. Dan kalau tercalon, barulah fokus Tiga [T&C] untuk Pusingan ii. Empat ja bah, ehe.

    Kalau mau tulis isi utama ja tanpa ada contoh/penerangan, nanti Wasabers + tertanya2.. :k

  16. @LinaEmm, susahkah.. Sebenarnya kalau diteliti baik2, BOTM kali ni nda sesusah BOTM yang lalu. Sebabnya? Wasabers kena karang cerpen n hantar sebagai tanda penyertaan.

    BOTM kali ni, Founder ambil pendekatan yang sedikit unik dan belum pernah ada.

    Sebenarnya, BOTM kali ni TIDAK PERLU hantar penyertaan macam BOTM yang lalu.

    Wasabers hanya perlu BERTAMBAH AKTIF di 3 Medium WSB seperti yang disebutkan.

    Siapa yang paling aktif n tersenarai, automatik dia jadi Calon Pemenang. Automatik sudah hantar penyertaan. Dan sebagai 'pelengkap', karanglah satu karangan yang bertajuk "Why I LOVE WSB?" mengikut acuan kreatif Calon tadi.

    :k

    Wasabers lain kalau ada soalan atau inginkan penjelasan boleh tanya di sini terus ya. Supaya senang dirujuk semula. Terkumpul.. :a

  17. February - Bulan jiwang jiwang gitu :).

  18. Eric says:

    ooo kewl! sa mau join.. tapi saya bukan jenis romantik.. hmm...oleh sebab tiada syarat pasal bahasa.. semua bahawa pun boleh gina la nih kan?? hik3

  19. beaty says:

    saya suka ini..simple but nice ni..bh kita tingu sepa yang kena

  20. Lina says:

    jadi yg gambar yg mewakili perbuatan itu mcm? nda aku paham..klu karang kena ada gambar ka?

  21. astaga..susah ni... internet pun slow...
    nnt sa mo joint tgu internet laju..
    good luck semua

  22. waaaa....bez3!! sy mau join! ^^

  23. @EricEhe.. Nda ada syaratnya sana "Mesti seorang yang ROMANTIK". :c

    Bahasa lain? Boleh bah kalau kau.. Tapi nanti yang dinilai BM n BI ja. Sebab, soalan tu dalam BM n BI.. :c

  24. @LinaGambar tu, pilihan. Yang penting, kreatif. Tapi untuk menonjolkan lagi kekreatifan [ada kreativiti] karangan tu, bagus ada gambar2 yang berkaitan.

    Ok contohnya dalam karangan tu lah kan, A cerita yang dia mesti sedia kupi sebab mau lepak lama2 di ChatRoom WSB sampai lewat malam [<--- Ni kira tahap n bukti 'sayang' sama WSB ni :s].

    Katakan tu ayat terakhir dalam suatu perenggan. Nah jadi, sebelum perenggan baru, letaklah gambar ada kupi kah.. Minum kupi kah.. Cawan sebelah laptop kah.. Nda kisah gambar ori/kartun/lukisan sendiri [jan lupa 'copyright']. Janji gambar ada kaitan dengan isi dalam cerita.. :k

  25. @Aziz Syaidahtul Relaks bah, ehe. Kalau line laju dalam 2,3 hari ni, terus kau kasi penuh a tiga2 medium utama WSB tu dengan komen2 mu, hi3.. :d

  26. astaga punya kelewatan sa ni..bru sa nampak bha BOTM feb ni.alalalala..napa macam susah..hahahah...tguk la..lau tjoin tuh..ada la...

  27. Eric says:

    aiyoo.. anyway nanti saya terai la kunu hua3

  28. Ask says:

    Aduh~ best nie!
    Tapi masalah dgn aku..
    Busy dgn mcm2 event..
    Ndak pa usaha tuk "semakin aktif"..
    Demi wsb tercinta!! hehe =)

  29. Alahai..susah laa sa nak fight untuk award tu..!!
    slow typer+capat panas buss!!
    HEHE..!!sapa yang ikut GOOD LUCK!!
    Long time nopo!!

  30. badge I LOP WBS tu..buli sa PASANG d blog sa kaa busku!! santik bhaa..busss!!hehe

  31. Alfian J. says:

    @Cody@Farid
    Pasang la..buli ba tu..diizinkan :a

  32. Eric says:

    cool betul la.. lol

  33. tim says:

    macam mana mau tau kami lepas pusingan pertama?
    kena hantar email kah?
    bila email kena hantar?

  34. @tim Wasaber akan tau dirinya melepasi pusingan 1 bila ada emel khas dari Admin WSB. Emel tu menyatakan lebih kurang camni, "SYABAS, Anda LULUS Pusingan 1..!". Contohlah.

    Emel ini dikirimkan di FB Wasaber. Inbox.

    Emel akan dikirim sebelum minggu hadapan bermula.. :k

  35. Zurina J. says:

    Aish! berdebar².... gila woo....
    dup dap dup dap... :t siap ada bunga lagi...uhuk.

  36. dpt suda sy tu mesej di fb..tp lom ada masa mo buat..mcm susah saja tu mengarang..hahaha..ba, nnti la sy cuba..kasi manang sy ah..haha..

  37. http://farahtale.blogspot.com/2011/02/i-love-wsb-botm-feb.html

    na...awal bha sa siapkan....hehehe~ xtau la apa ni....tapi,silakan baca...ikhlas tau..bukan rekaan....heheheheheh~

  38. cerita aque yang kadang2 gila...
    http://aquezyezye.blogspot.com/2011/02/why-i-love-wasaber.html

    :p

  39. aku ampai sini

    http://siikeciq.blogspot.com/2011/02/why-i-love-wsb.html :n :o :t

  40. @chinta i-sha Ok bah tu, palan2 bikin, ehe.. d(^^,)

  41. @Zurina J. Naah, dub dab dub dab, ehe3.. Mana kunu bunga tu Zrn?

  42. @Nor Farah Ain Bte Helmi Mantap! Ngam2, awal siap, ehe. Tapi bulih saja kalau ada yang mau diedit. Tu yang paling siuk tu buat ikhlas punya.. d(^^,)

  43. @AQuezyeZye Ha2, ok bah tu.. Janji ori punya.. d(^^,)

  44. @~sii keciq~ Ok Keciq.. Ohya, pa a namu sebenarmu di FB.. Siti Zahidah Rahimin? Ehe.. =)

  45. Zurina J. says:

    Aku terlambat ampai link...
    Nah, selamat membaca: Kenapa Saya Sayang WSB?.
    Saya memang jiwang! Kah²

  46. @samizul.net tukar suda tu .. bkn siti lagi .. aku buat baru .. zhahein zha :)

  47. hehehe...akhirnya suda siap..last minit punya..

    bulih ka itu sy tukar tajuk..check this out keyh..

    http://revolusichinta.blogspot.com/2011/02/incek-wsb-terima-kasih-cinta.html

Respon Anda...

Jangan tengok jak bah! Dikomen terusss!! :D

Nota : Pakai bahasa Sabah pun bulih bah! :)

Let's share your views with other Wasabers at WSB Community Forum.

Boleh gunakan tag HTML berikut: <b>, <i>, <a>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers

Facebook WSB Badge

Geng WSB