Loonaq_06Ogos-09November Dapatkan Domain Termurah
Dari NetKL serendah RM29.95 setahun! Beriklan disini

Tamu Besar Kota Belud 2011

18 comments
Assalamualaikum dan salam sejahtera Wasaber!

Seperti yang anda baca pada kepala entri ini, Tamu Besar Kota Belud. Perkhabaran ini ingin menghebahkan akan berlangsungnya Tamu Besar sesi 2011 iaitu pesta tahunan terbesar di Kota Belud. Kalau orang Kota Belud memang nda asing lagi lah dengan Tamu Besar ni. Jadi pesorong kam! =)

Para wasaber dijemput untuk memeriahkan Tamu Besar Kota belud yang akan berlangsung pada 29 dan 30 Oktober 2011. 

Kota Belud yang tediri 3 kaum terbesar iaitu Bajau, Dusun dan Iranun dijangka akan mempamerkan keunikan budaya masing-masing termasuklah dari segi makanan, pakaian, adat, serta tarian. Selain itu, terdapat juga pelbagai pameran dari pelbagai jabatan, kraftangan, pertunjukan Serimpak, malam kebudayaan, dan macam-macam lagi barang yang terkenal dari Kota Belud dijual dengan harga yang murah. 

Terdapat juga aktiviti yang melibatkan haiwan seperti pertunjukan kuda berhias dan lumba kerabau. Pasti menggamatkan lagi suasana. Kemungkinan juga perlawanan persahabatan bola sepak akan diadakan yang melibatkan lagenda bolasepak negara yang berasal dari Kota Belud, Matlan Marjan turut turun padang untuk beraksi.

sumber: Google

SELAMAT DATANG KE
TAMU BESAR KOTA BELUD 2011


p/s: Bah, siapa yang turun tu helo-helo jak, boleh juga jumpa Wasaber, manatau kamu mau belanja kepsi ka. hehe.

18 Respon dari Wasaber.

  1. Zurina J. says:

    Haih! Aku tinggal di kB. Aku pigilah kali ni ar... :)

  2. siuk ni c zurina pi tgk tamu besar.sy masih di kuching.x dpt blk kb.kasi upload gambar aaa;D

  3. Anonymous says:

    ALAAA.... X DPT CUTI. HEHE.
    LAMA SUDA X PEGI TAMU BESAR


    -RINCATHERINE-

  4. arghh!!! rindu KB....x dapat p tamu..d perantauan skg..adeh..klu sy d kb..tiap2 minggu datang tamu makan meesup!!! hahahhahaha

  5. Alfian J. says:

    @Anonymous
    iya, airut jak ko blk masa tahun baru cina kan. Bila lg ko blk KB ni?

  6. Alfian J. says:

    @mellviolet
    Alamak, setuju bana tu mi sup tau.

  7. wahhhh...ada tamu besar pla..mysal xblik cuti. huhu..bila la sa dpt p tamu besar ni. nma sija urg KB..

  8. aduiii,nda dpt balik neyh!.rugi ooo,lama suda tia p tamu besar,nama seja org kb!.hahaha.

    bha,sapa tau bila pesta durian a?.mau pg makan durian seja ne mood sekarang.

  9. Nana Jay says:

    bha jom pi tamu besar ramai2. sepa2 nampak saya tu tegur2 k, hihi

  10. sya g bsok...siap tdr sana g..hahahaha...kg bkl mertua ba nih..hihi...

  11. ih..nah last time sa pg waktu form 5...skrg xdpt

  12. @ecadwinkyasha hehe..jan ko macam tu bah..mama sa pun org kb...tiap2 bulan balik kb...skali jarang btul kena bawa p sn

  13. eLLa says:

    baru kemarin gia tu sia p...

  14. Missoyaa says:

    1st time p tamu besar KB...jem agak teruk tp puas hati!!

  15. Waa..lama sudah x pegi tamu besar..rugi ja sy jadi orang KB ni..haha

  16. @Missoyaa bah...tamu sabtu sm 1hb pun gla2 jam..(itu d ranau la)..lagi tamu besar... ahh~~~sy mau pg

  17. CathJ says:

    teringin betul mau visit tamu kb ni...

Respon Anda...

Jangan tengok jak bah! Dikomen terusss!! :D

Nota : Pakai bahasa Sabah pun bulih bah! :)

Let's share your views with other Wasabers at WSB Community Forum.

Boleh gunakan tag HTML berikut: <b>, <i>, <a>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers

Facebook WSB Badge

Geng WSB