Loonaq_06Ogos-09November Dapatkan Domain Termurah
Dari NetKL serendah RM29.95 setahun! Beriklan disini

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA 1432H

5 comments
Assalamua'laikum w.b.t dan Salam Sejahtera Wasaber sekalian!

Hari Raya Aidil Adha atau biasa disebut sebagai Hari Raya Haji merupakan perayaan mega kedua utama bagi umat Islam selepas Hari Raya Aidil Fitri. Apa yang membezakan kedua-dua perayaan ini ialah; Hari Raya Aidil Fitri disambut bersempena perlaksanaan ibadah Puasa (dan ibadah lainnya) di bulan Ramadhan, manakala Hari Raya Aidil Adha disambut bersempena pelaksanaan Ibadah Haji di bulan Zulhijjah dalam kalendar Hijrah Islam.

Bagi tahun ini, tarikh Hari Raya Aidil Adha disambut pada 06 November 2011 (Esok). Kita akan bercuti umum sehingga Isnin ini kerana cuti umum Raya Haji jatuh pada hari pelepasan am.

Dikesempatan ini, Tim WSB mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha 1432H kepada Wasaber dan seluruh umat Islam walau di mana jua anda berada. Bagi Wasaber yang berniat ingin melaksanakan ibadah Korban / Qurban atau Akikah, jangan lupa untuk memaklumkannya kepada yang lain sama ada di laman ini atau di laman Facebook WSB.



-Perutusan Khas CEO WSB-

Assalamualaikum w.b.t. Saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada seluruh Wasaber. Kumpulkan amal selagi termampu untuk bekalan kita di hari akhirat kelak. Sempena Hari Raya Aidiladha ini, kami dari seluruh warga krew WSB mengharapkan agar para Wasaber dapat meraikannya dengan jiwa yang bersih samada bersama atau di perantauan. Kalau ada yang mampu untuk menyediakan qurban tu, lakukannya kerana Allah. Jika Nabi Ibrahim sanggup dan Nabi Ismail taat menurut perintah, kenapa tidak kita berkorban sedikit wang ringgit bagi yang mampu. Ok, sampai disini dahulu. Diharap Wasaber bergembira di hari raya yang mulia ini hendaknya. SELAMAT HARI RAYA HAJI!


Selamat Hari Raya Aidil Adha dan Selamat Bercuti! \(^_^)/

5 Respon dari Wasaber.

  1. Anonymous says:

    Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha :)

  2. Nana says:

    selamat hr raya aidiladha pd semua wasaber yg beragama islam

  3. Azrynna says:

    selamat hari raya aidiladha gak utk admin n smua wasaber..hehehe

  4. Zurina J. says:

    Semoga Allah menerima amalanku & amalan kalian semua... Salam aidiladha..:)

Respon Anda...

Jangan tengok jak bah! Dikomen terusss!! :D

Nota : Pakai bahasa Sabah pun bulih bah! :)

Let's share your views with other Wasabers at WSB Community Forum.

Boleh gunakan tag HTML berikut: <b>, <i>, <a>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers

Facebook WSB Badge

Geng WSB